Chikung, (Qigong, Csikung)

Qi (Chí): életerő energia

Gong (Kung) : szaktudás

Együtt: az életenergia szakszerű gyűjtése, keringetése, és használata

QigongValójában a chikung és taichi nem egymástól elválasztható dolgok. Egyik alakult a másikból és fordítva. Mindkettő energiamunka és mindkettő a belső erő, a koncentráció és a fizikai erő növekedését szolgálják. Kezdetben amikor ismerkedünk a mozgásformával, főleg chikung gyakorlatokat végzünk, mert ezeket álló helyzetben hajtjuk végre. Ez kicsit egyszerűbb, mintha mozgással kombinálnánk, azonban minden chikung gyakorlat mozdulata később megtalálható a taichi alapmozdulataiban is.

Ha már vagyunk olyan szinten, hogy mozgással együtt végezzük a gyakorlatokat, vagyis a taichit, akkor is az óra elejét chikung gyakorlatokkal kezdjük, hogy könnyebben befelé tudjunk figyelni, könnyebben kezdjük érezni energiánkat, azaz a "chí"t.

A chikung Kínában alakult ki, lényegét tekintve, önfejlesztő gyakorlatrendszer, az életerő, a belső energia művelése. A hagyományos kínai gyógyászat egyik legősibb eleme, ugyanakkor a harcosok, és a szerzetesek (pl. Shaolin) is beillesztették módszereik sorába. Célja a test és lélek energiáinak harmonizálása az egészség megőrzése, a hosszabb élet, a szellemi fejlődés vagy a nagyobb teljesítmény érdekében.
A chikungban mozdulatok, testhelyzetek, meditációs és légző gyakorlatok kombinációival képezzük és javítjuk a "Chí" (qi) (energia) áramlását.

Kiknek ajánlott?

Mindenkinek, aki szeretne befelé figyelni, aki meg akar tanulni egy pihentető, ugyanakkor testet és szellemet erősítő mozgásformát. Művelése finomítja az érzékelést, a szervek tudatosítását, a test jelzéseinek értelmezését. Folyamatosan építi fel a belső erőt, és kis erőfeszítéssel edzi a testet, tartja karban az egészséget.

Igazi eredményt folyamatos művelésével lehet elérni, de a heti egy két alkalom is nagyon sokat formál mind külsőnk, mind belsőnkön.