Meditációk

Taoista és dinamikus meditációk kezdőknek

 A meditációk olyan gyakorlások, amik lecsendesítik elménket, feltöltenek energiával, oxigénnel, megtanítanak a befelé fordulásra,  így segítenek abban, hogy külsőnk harmóniába kerüljön belsőnkkel.

Természetesen, ha a napi rohanáshoz szokott embernek azt mondjuk, hogy menjen és meditáljon, elég kicsi lesz az esély, hogy ez azonnal sikerülni is fog neki. Az elme fokozatos lenyugtatása, hozzászoktatása a csendhez és ürességhez gyakorlást igényel. Ahogy a diák megtanul az iskolában írni és olvasni, úgy lehet magunkat hozzászoktatni a meditációs állapothoz. Rendszeresség és kitartás szükséges, de később, a felismerések és a rendkívüli érzetek, amikhez meditáció közben jutunk kárpótolnak és semmihez nem hasonlíthatók. Mindenkinek különböző átélései lehetnek, attól függően, mennyire tudja elengedni magát, illetve felszabadítani elméjét. A végső megvilágosodás is bekövetkezhet, ha kellő időt szentel a gyakorló.

Mivel agyunk rengeteg gondolattól terhes és ettől nehéz szabadulni, Osho ( indiai gondolkodó, vallási tanító) - többek között, - több dinamikus meditációt is kidolgozott a nyugati ember számára. Ezek egy része,  transzlégzéses technikák, amik annyira lekötik a meditálást végzőt, hogy szinte lehetetlen, a közben való gondolkodás. Lehet fekvés, ülés, mozgás közben végezni őket. A meditációs foglakozásokon, két dinamikus technikát, az Osho csakralégzést és a Négy Évszak meditációt gyakoroljuk, kiegészítő meditációkként.

A taoista meditációk képezik a főpillérét meditációinknak, hiszen a tajcsitanulásával szorosan összefüggnek, erőteljesen támogatják azt. A Belső mosoly és a Gyógyító Hangok meditáció kezdetben sokat segít szerveink pontos helyének, a szerveink érzéseinkkel való összefüggéseinek megismerésében, a pozitív érzetek kiművelésében, így a gyorsabb gyógyulás elősegítésében. Ezeknek a meditációknak az ismerete előkészíti a Mikrokozmikus és Makrokozmikus Meditációkat, amiket igen pontosan és nagy koncentráltsággal szükséges végezni ahhoz, hogy valóban pozitív hatást váltsson ki szervezetünkben. A Mikrokozmikus meditációval megtanuljuk a Chí-t vagy más néven energiát vezetni testünkben, gondolataink segítségével. Ennek alapfeltétele, hogy gondolataink tiszták, nyugodtak és pozitívak legyenek.  

 A tajcsi és csikung gyakorlása is ezt célozzák, amik együttesen a taoista vezetet meditációkkal azt szolgálják, hogy hamarabb jussunk el belsőnk megismerése felé. A technikák támogatják egymást, sőt az, hogy az ilyen jellegű tanításokra szánt idő megnövekszik, segítik a gyorsabb megértést a pozitív változások hamarabb bekövetkezését.

Minden hasznos, ami megnyugvásunkat szolgálja, mert megerősíti egészségünket, kiegyensúlyozza lelkiállapotunkat, kellemesebbé teszi viselkedésünket, ettől sokkal barátságosabbak és mások számára elfogadhatóbbakká válunk. Munkahelyünkön, otthonunkban a munkánkat sokkal ,  összeszedettebben tudjuk végezni, kevesebb betegség és baleset fog érni minket. A befektetetett energia százszorosan térül meg.

Sok kellemes meditatív percet kívánok mindenkinek, aki úgy dönt, hogy kipróbálja!