Taichi (Taijiquan, Taiji, Tajcsi)

 " Egészség kell ahhoz, hogy élvezni tudjuk az életet,.  Mikor végre megértjük, miről is szól az élet, az egészség is megjön az élvezéséhez. "    
Cseng Man-csing mester (1901-1975)

Jelentése: A nagy végső ok, Univerzális Ököl

Kínai eredetű harcművészet és mozgásos meditáció, maga a jin és jang. Korábban egyik fő célja a halhatatlanság és a megvilágosodás elérése volt, a belső energia (Chí) által. Szavakba Lao-Ce foglalta a Tao Te King-ben, ami az alapja a taichi gyakorlatok kialakulásának.

A taichi lágy és harmonikus mozgás, ami kellő gyakorlással az élet egyszerű törvényszerűségeit teszi tudatossá bennünk. A gyakorlatok testünket, mozgásunkat, légzésünket harmonizálják, eljuttatva minket egy meditatív állapotig. Mikor ebbe az állapotba kerülünk, képesek vagyunk megtisztítani gondolatainkat sőt, magas szinten teljesen elengedni azokat. Ennek az állapotnak az elérése olyan kellemes és pihentető az emberi testnek és szellemnek, hogy aki ezt egyszer megérezte, mindig szívesen fogja végezni a taichi gyakorlását.
A taichi filozófiáját a Ji-King (i-csing) más néven, Változások könyvében írta meg Ven király. A könyv megtanít a lélek hajlékonyságára, amit a testben a taichi, mint mozgás valósít meg. Elmélyült tanulmányozása együtt a mozgás tanulásával, képes teljesen más dimenziókat megnyitni.

Hogyan történik egy foglalkozás?

Ritmikus, szabályozott mozdulatokat és pontosan előírt testhelyzeteket tanulunk, miközben tudatosítjuk a ki és belégzést. Ez 24 lépéses, előírt mozdulatsor. Yang 24-nek, vagy könnyített tajcsinak is nevezik, mert ennek megtanulása szükséges ahhoz, hogy a későbbiekben bonyolultabb mozgásformákat is el tudjunk sajátítani. A Yang stílus lágy és lassú, de ha már ismerjük a formát, és megéreztük a belső erőnket, akkor ezzel a belső erővel, amit fali-nak is neveznek dinamikussá, gyorssá, harciassá tehetjük azt. A másik közismert stílus, a Chen stílus, ami erőteljes, dinamikus, de mindenképpen igényel előképzettséget.

Miért ajánlott a Taichi?
  • Nagyon közel tudunk kerülni önmagunk középpontjához
  • Lelassít, a szétszórt koncentrációt fókuszálja
  • Megtanít helyesen és szabályosan lélegezni, kialakítani a helyes testtartást
  • Ruganyossá, hajlékonnyá teszi a testet, erősíti a vázizomzatot
  • Megtanít elmélyedni önmagunkban, kiegyensúlyozott, jó közérzetet biztosít
  • Új életszemléletet, filozófiát ad, megismertet minket egy ősi kultúrával
  • Egy jó csapatban jó oktatóval, kellemes időtöltés

Szükséges hozzá egy laza póló, nadrág, egy vékony talpú cipő, egy kis elszántság és jókedv!                                                      

Edzés Edzés 2
Edzés 4 Edzés 3